آخرین اطلاعات از کوپه جدید M-Power
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

اطلاعات کامل و عکس‌های رسمی این خودرو را که شرکت ب‌‌‌ام‌و هفته گذشته منتشر کرد از نظرتان می‌گذرد. این خودرو که نام رسمی آن 2012 Series M Coupe 1 است قصد دارد فاصله بین رودسترهای اسپرت شرکت ب‌ام‌و با خودروهای سدان را با طراحی کوپه خود پر کند. برای رسیدن به این مقصود چه در طراحی و چه در بخش فنی روی خصوصیات اسپرت این محصول تمرکز زیادی انجام شده است. موتور این خودرو شش سیلندر خطی با حجم 3000 سی‌سی است. شرکت M-Power یک سوپرشارژر دوقلو به این موتور افزوده تا در نهایت توان آن به 350 اسب‌بخار توان اسمی و 335 اسب‌بخار توان عملی در شرایط آب و هوایی آلمان برسد. نیروی گشتاوری هم که از دل این موتور بیرون می‌آید 332 پاوند بر فوت است. جعبه‌دنده این خودرو در دو حالت دستی و اتوماتیک طراحی شده است که در هر دو نوع دارای 5 سرعت است. در مدل اتوماتیک علاوه بر حالت تمام اتوماتیک می‌توان دنده‌ها را به صورت تیپترونیک نیز تعویض کرد. این خودرو 1480 کیلوگرمی می‌تواند در مدت 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین سرعت نهایی آن نیز 250 کیلومتر در ساعت است. البته سرعت آن با استفاده از سیستم الکترونیکی محدود شده است. فاصله محورهای این خودرو مانند خودرو ب‌ام‌و 135i است اما به دلیل استفاده از بدنه اسپرت M-Power برای آن طول بدنه خودرو کمی بیشتر از 5 سانتی‌متر بلندتر شده است. این خودرو هفته گذشته اولین تست رانندگی خود را به انجام رساند و قرار است از آن در نمایشگاه خودرو دیترویت به طور رسمی رونمایی شود.

عضو تازه خانواده جیپ


 دنیای‌خودرو: برند جیپ از کمپانی کرایسلر از سال 2011 یک عضو تازه را در خانواده خود خواهد داشت. این خودرو جیپ کامپس نام دارد. این خودرو که در کلاس SUV فول سایز عرضه شده است سعی دارد سلیقه کسانی که جیپ گرند چروکی را نمی‌پسندند پوشش دهد. به همین دلیل طراحی قسمت جلو آن کمی با طراحی کلاسیک جیپ تفاوت دارد. همچنین داخل آن نیز لوکس‌تر طراحی شده است. این خودرو قدرت کمتری از گرند چروکی داشته و برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه بنزین زیادی را متقبل شوند مناسب است. برای این خودرو دو موتور 2 لیتری و 2.4 لیتری در نظر گرفته شده که هر دو موتور چهار سیلندر هستند. موتور اول 158 اسب‌بخار و موتور دوم 172 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

هیوندای i40 در ژنو
 

دنیای‌خودرو: پس از استقبالی که از خودرو هیوندای i30 در سطح جهان به عمل آمد‌، مدیران هیوندای بر آن شدند تا مدل i40 را زودتر از موعد مقرر رونمایی کنند. بر اساس اعلام این شرکت هیوندای i40w در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد. خودرو جدید روی پلت‌فرم هیوندای سوناتا تولید شده است و در بسیاری از بخش‌های داخلی نیز تقلیدی از هیوندای سوناتا است. این خودرو در دو کلاس سدان و wagon تولید خواهد شد که فعلاً طرح کامپیوتری مدل wagon آن منتشر شده است. برای این خودرو دو پیشرانه 1.6 لیتری و 2 لیتری دیزلی و بنزینی در نظر گرفته شده است. فروش مدل واگن آن کمی بعد از نمایشگاه ژنو آغاز شده و زمان عرضه مدل سدان این خودرو پاییز 2011 گفته شده است. این خودرو در استودیو طراحی هیوندا در آلمان طراحی شده است.

تویوتا و محصولی متفاوت
 

دنیای‌خودرو: خبر ناگهانی تولید Etios از سوی تویوتا، تا حدودی شوکه کننده بود. البته پیش از این مدل Concept (مفهومی) آن در دهلی‌نو رونمایی شده بود. این خودرو شبیه هیچ‌کدام از دیگر محصولات این غول ژاپنی نیست. زیرا بازار آن شبیه هیچ‌جای دیگر نیست. تویوتا اعلام کرده است که محصولش صرفاً برای هند و چین ساخته و عرضه می‌شود. خودروی کوچکی که طول، عرض و ارتفاع 4265، 1695 و 1510 میلی‌متری‌اش مناسب شهر‌های شلوغ خواهد بود. پیشرانه‌ای 1.2 لیتری درون آن دیده می‌شود که قول داده شده است در صورت تقاضای بیشتر، به 1.5 لیتر نیز افزایش می‌یابد. قیمت آن از 496 هزار روپیه (10 هزار و 950 دلار) آغاز می‌شود. تویوتا برای این خودرو برنامه تولید سالانه 70 هزار دستگاه را دارد.

مگان در لباسی دیگر
 

دنیای‌خودرو: رنو با مجهز کردن مدل معروف Megane خود به کیت رالی آسفالت، این خودرو را یک قدم بالاتر برد. RS N4 خودروی است که با توانمندی‌های ویژه‌ای معرفی شده. برای این خودرو دو نوع پیشرانه با حجم ثابت 2 لیتر در نظر گرفته شده است. مدل اول با قدرت 247 اسب‌بخار (184 کیلووات) و 340 نیو‌تن‌متر گشتاور است. نمونه دیگر که شامل توربوشارژر است، 266 اسب‌بخار (199 کیلووات) نیرو و 470 نیو‌تن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. هر دو مدل با سیستم تعلیق حرفه‌ای ohlins خواهند بود. کابین راننده برای امنیت بیشتر رول‌کشی شده و کمربندهای دو جهته 6 نقطه‌ای نیز برای پایداری راننده نصب شده است. ترمزها را نیز شرکت Brembo تولید کرده است. ترمزهایی که در محور جلو با دیسک‌های دوگانه 355 میلی‌متری چهار پیستونه و در محور عقب با تک دیسک 290 میلی‌متری 2 پیستونه است.

برنامه آئودی برای سال2014
 

دنیای‌خودرو: با انتشار Renderهایی از آئودی RS6، دوباره نگاه‌ها به سمت این سدان اسپرت جلب شد. سایت EDL Design با انتشار این خبر هیجان بی‌‌اندازه‌ای تولید کرد. در حقیقت این همان A6 است که بخش موتور اسپرت آئودی آن را برای رقابت با Mpower و AMG تولید کرده است. احتمال آن می‌رود که مدل جدید پیرو طراحی RSها، ذات خشنی داشته باشد. قبل‌تر اعلام شده بود که این خودرو با پیشرانه‌های 5 لیتری TFSI هشت سیلندر Vشکل به قدرت 572 اسب‌بخار (427 کیلووات) و 5.2 لیتری 10 سیلندر Vشکل با 580 اسب‌بخار (433 کیلووات) نیرو، تولید خواهد شد. اکنون نیز خبر عرضه نمونه‌ 4.2 لیتری V8 با 444 اسب‌بخار (331 کیلووات) نیرو و 430 نیو‌تن‌متر (317 پوندفوت) برای دیگر مشتریان، منتشر شده است.

هیبریدی که بنزینی می‌شود
 

دنیای‌خودرو: معمولاً مرسوم است که خودروسازان، آن محصولی که محبوبیت بیشتری دارد را تبدیل به نمونه‌ای هیبریدی می‌کنند. اما هوندا در اقدامی جالب قصد دارد قوای محرکه CR-Z خود را که از همان ابتدا هیبریدی بوده، با پیشرانه‌ای تمام بنزین‌سوز تعویض کند. مدل هیبریدی کنونی می‌تواند با پیشرانه 1.5 لیتری خود، 112 اسب‌بخار (84 کیلووات) نیرو تولید کند. در ضمن و موتورالکتریکی را نیز به قوای محرکه آن بیفزایید. اما برنامه آینده هوندا تولید پیشرانه‌ای 1.6 لیتری توربوشارژر شده است. البته واضح است که این ژاپنی با کیفیت تخصص عجیبی در بیرون کشیدن قدرت بالا از پیشرانه‌های کم حجم دارد. گفته می‌شود CR-Z آینده خواهد توانست 200 اسب‌بخار (149 کیلووات) نیرو تولید کند. این دقیقاً همان خروجی سیویک Type R است.

بازگشت استراتوس
 

دنیای‌خودرو: لانچیا Stratos که اسطوره سال‌های نه‌چندان دور مسابقات سرعت است، بعد از غیبتی طولانی باز خواهد گشت. این خودرو با پیشرانه‌ 4.3 لیتری هشت سیلندر Vشکل خود خواهد توانست 533 اسب‌بخار (397 کیلووات) نیرو و 500 نیو‌تن‌متر (369 پوندفوت) گشتاور تولید کند. ECU این خودرو یک‌بار دیگر برنامه‌ریزی شده است تا بتواند در دور موتورهای بالای 8000 rpm پیشرانه را کنترل کند. جعبه‌دنده شش سرعته ترتیبی آن خواهد توانست شتاب صفر تا 100 طی 3.3 ثانیه ممکن شود. در ضمن شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت نیز 9.7 ثانی محاسبه شده است. سرعت نهایی استراتوس فوق 274 کیلومتر در ساعت شده است. وزن این خودرو به 1247 کیلوگرم رسیده که 44 درصد آن روی محور جلو و مابقی 56 درصد روی محور عقب توزیع شده است. این اعداد و ارقام فراری F430 Scuderia را به یاد می‌آورد.

فری‌لندر باز هم بدون تغییر

دنیای‌خودرو: لندروور اصرار عجیبی بر حفظ اصالت طراحی 20 ساله اخیر خود دارد. این پافشاری به حدی رسیده است که حتی مدل سفارشی و عرضه محدود Freelander نیز تغییر خاصی نکرده است. 2 SD4 Sport همان انگلیسی فوق است که در نمایشگاه بولونیا ایتالیا رونمایی شده بود. رینگ‌های 19 اینچی و سه نوع ترکیب رنگی جدید، بهترین تغییراتی بود که در این خودرو اعمال شده بود. زیر کاپوت پیشرانه 2.2 لیتری توربو دیزلی دیده می‌شود که 187 اسب‌بخار (140 کیلووات) نیرو دارد. این خودرو تنها با جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. یکی از بارزترین سیستم‌های این خودرو IPMS (سامانه مدیریت هوشمند قدرت) است. در این مکانیزم، قابلیت‌های پیشرانه با توجه به نوع نیاز افزایش یا کاهش می‌یابد. این خودرو به تعداد 500 دستگاه و با قیمت پایه 33 هزار و 945 پوند وارد بازار شده است.



نظرات شما عزیزان:
دست مريزاد خسته نباشي يا بهتر بگويم خدا قوت مراقب خودت باش ضمنا درس و مدرسه نشه فراموش قربانت اعتمادي
پاسخ:ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 24 بهمن 1389برچسب:, :: 20:3
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1119
بازدید کل : 220735
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">